آغاز طرح "کوله کتاب" از مسجد صفی رشت
آغاز طرح "کوله کتاب" از مسجد صفي رشت

آغاز طرح "کوله کتاب" از مسجد صفی رشت

طرح "کوله کتاب" با شعار «حي علي الکتاب» در مسجد صفي رشت آغاز شد.
شناسه خبر : 53189 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، طرح کوله کتاب با مشارکت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با شعار «حی علی الکتاب» در مساجد گیلان و به طور نمادین در مسجد صفی رشت آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان در این مراسم، اجرای طرح «حی علی الکتاب» را در راستای تفاهم مشترک دو مجموعه برای رفع نیازهای مردم و نمازگزاران توصیف و این اقدام را برای رفع نیازهای مطالعاتی اقشار مختلف مراجعه کننده به مساجد اثربخش عنوان کرد.

 

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به فعالیت‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی برای رشد آگاهی‌های فردی و اجتماعی و تلاش برای انسان سازی در این مجموعه، این ویژگی بارز را در ادامه شیوه‌های تربیتی در مساجد توصیف کرد.

 

 

وی با اظهار امیدواری نسبت به ادامه طرح کوله کتاب در مساجد و نیز بصورت همزمان در مناطق فاقد کتابخانه ییلاقی و روستایی استان گیلان یکی از نتایج مثبت این اقدام مشترک با ستاد کانون های مساجد استان را توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مورد تاکید مقام معظم رهبری در راستای توزیع عادلانه امکانات و فراورده های فرهنگی بویژه کتاب عنوان کرد.

 

در ادامه با رونمایی از دو کوله کتاب کتاب حاوی 200 جلد انواع کتاب در موضوعات متنوع، این کوله‌های کتاب جهت بهره مندی نمازگزاران و مراجعین مسجد صفی رشت به هیات امنای این مسجد اهدا شد.

 

گفتنی است، مسجد صفی یا مسجد شهیدیه از تاریخی‌ترین مساجد شهر رشت است که  در محله‌ای به همان نام واقع شده‌استمسجد صفی طبق عبارتی که روی یک کاشی در داخل محراب دیده می‌شود در سال ۱۳۳۴ هجری قمری (۱۲۹۵ ه.ش) به دست حاج یوسف کاشی ساز تجدید بنا شده‌ است.